.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش 20 قفس پرورش ماهی در گیلان

مدیرکل شیلات گیلان از افزایش 20 قفس پرورش ماهی در این استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش شمال نیوز حجت سعیدی امروز در گفت‌وگو با فارس پرورش ماهی در قفس را یکی از پروژه‌های مهم شیلات گیلان برای حفظ ذخایر خاویاری دریای خزر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه 62 کشور جهان در امر پرورش ماهی در قفس فعالیت دارند، اظهار داشت: نروژ رکورددار این پروژه در دنیاست.
مدیرکل شیلات گیلان مجموع تولیدات پرورش ماهی در قفس را در دنیا حدود یک‌میلیون و 237 هزار تن عنوان کرد و گفت: 47 درصد این تولید متعلق به کشور نروژ است.
وی هزینه‌ قفس‌های دریایی را کمتر از مزارع تولید پرورش ماهی در زمین دانست و تصریح کرد: هزینه‌های قفس‌های دریایی 40 درصد کمتر است زیرا مشکل هزینه آب و محدودیت زمین وجود ندارد و تولید در این بخش نیز کیفی‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.
سعیدی ادامه داد: در قفس‌های دریایی سوخت‌های فسیلی نداریم و ماهی در آب بسیار خوب پرورش می‌یابد و نسبت به مزارع خاکی ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات و ساماندهی صید و صیادی و همچنین تولید مولد پایدار بسیار بالاست.
وی با اشاره به اینکه گیلان از 10 سال گذشته به دنبال عملیاتی کردن پروژه پرورش ماهی در قفس بود، اذعان داشت: به همین منظور 10 نقطه در استان برای استقرار قفس‌ها مشخص شده است.
این مسئول اضافه کرد: در گیلان ظرفیت تولید 200 هزار تن و اشتغال 20 هزار نفر از طریق پرورش ماهی در قفس پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس به مدت دو سال و به صورت پایلوت در گیلان انجام می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر سه قفس که دو تا متعلق به فیل‌ماهی و دیگری ماهی آزاد است، در حال انجام بوده و از رشد خوبی برخوردارند.
سعیدی با تاکید بر اینکه در هر شهرستان گیلان با مشارکت بخش خصوصی قفس مستقر می‌کنیم، ابراز داشت: تا پایان سال جاری 20 قفس را مستقر می‌کنیم و در حال حاضر قرارداد 18 قفس منعقد شده است.
وی تعداد قفس‌های موجود پرورش ماهی در گیلان در حال حاضر را سه قفس عنوان و خاطرنشان کرد: طرح پرورش ماهی در قفس در گیلان از سال گذشته آغاز شده و این کار را با پرورش 30 تن ماهی آزاد و 50 تن ماهی خاویاری انجام دادیم که در نوع خود بی‌سابقه بوده است.
مدیر کل شیلات گیلان با اشاره به اینکه امروز توفیقات خوبی در راستای تولید پرورش ماهیان در قفس به دست آورده‌ایم، یادآور شد: در حال حاضر ماهی از 600 تا 1.300 گرم وزن دارند که در زمان پرورش 80 تا 100 گرم بودند.
وی استفاده از مراکز علمی انستیتو بین‌المللی ماهیان خاویاری برای پرورش ماهیان خاویاری در قفس را مهم‌ترین مزایای این طرح ذکر کرد و اظهار داشت: پروژه خوبی است و امیدواریم آن را به مخازن پشت سدها و آب‌بندان‌های استان انتقال دهیم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 4 آبان 1390
اگر بخش خصوصی مایل به اجرا است چرا از دولت اعتبار می گیرین ؟ بگم این اعتبارها و پول پژوهش رو چیکار کردی؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.173 seconds.